B-One Training

Brand Strategy, Brand Elements, Brand Performance

B-One is een high-end personal training brand met 3 locaties in Amsterdam. Hier hebben ze echt een unieke benadering van personal training. B-One gelooft namelijk dat sporten verder gaat dan alleen de uren die je in de sportschool doorbrengt. Het draait ook om het aannemen van een bewuste levensstijl. Cliënten helpen te begrijpen waarom ze bepaalde dingen doen, en hoe hun keuzes en drijfveren worden beïnvloed.

Probleem

Echter, B-One heeft niet altijd onder die naam bekend gestaan. Deze high end personal training gym begon als Slim Living. In 2015 opgericht door Bas van Beest met een paar kettlebells onder een brug in een park. Slim Living was bedoeld om mensen op te leiden in het maken van 'slimme keuzes', wat vaak resulteerde in gewichtsverlies. 

Maar naarmate B-One flink groeide, en met name onder expats, werd de naam Slim Living verkeerd geïnterpreteerd als 'dun leven'. Een vertekening van de echte waarden van het merk.

Inzicht

Het was tijd voor verandering. B-One werd gekozen als de nieuwe naam, symbool voor de eenheid van lichaam en geest, en het belang van jezelf op de eerste plaats zetten. Met de nieuwe naam kwam een nieuwe website en een opvallende visuele identiteit. Wat nog ontbrak, was de strategie achter het nieuwe merk.

Oplossing

Daar kwamen wij in het spel. We hebben een merkstrategie ontwikkeld die B-One helpt hun ideale klant te begrijpen, hun positionering te versterken en hun unieke eigenschappen te benadrukken. 

Dat begon met het creëren van de juiste boodschap. En op basis van een toegewezen archetype hebben we een merkpersoonlijkheid ontworpen die naadloos aansluit bij hun droomklanten.

Met deze merkpersoonlijkheid als basis, hebben we de website zowel op het vlak van teksten en imaging verfijnd om duidelijker te maken wie B-One is en hoe ze hun doelgroep kunnen aanspreken. We hebben ook diverse on- en offline touchpoints voor het ecosysteem van B-One ontwikkeld. 

Deze contactpunten zorgen ervoor dat mensen in Amsterdam van 'ik weet niet wie B-One is' naar 'ik wil alleen bij B-One sporten' gaan. Het resultaat is een merk dat echt weerspiegelt waar B-One voor staat: een unieke, integrale benadering van personal training die verder gaat dan alleen de sportschool.

Gerelateerd werk

Don't be Shy, come say hi

UP