Frank about tea

Strategy, Elements, Performance

Probleem

Frank about tea zet zich in voor een eerlijke thee industrie. Ze willen binnen 10 jaar 50.000 theeboeren aan een leefbaar inkomen helpen. In de online thee niche maakt Frank het voor drukke (Young) Professionals makkelijker om een positieve impact te maken. De uitdaging was om deze doelgroep op een schaalbare manier te bereiken en tegelijkertijd het Frank verhaal te vertellen.

Inzichten

De doelgroep is health-conscious en draagt graag bij aan een betere wereld. Zolang dat niet ten koste gaat van hun lifestyle. Door Frank about tea te drinken kunnen ze op een laagdrempelige manier een positieve impact maken.

Uit eerdere campagnes en doelgroep onderzoek werd duidelijk dat de doelgroep minder geneigd is om direct thee te kopen vanuit een advertentie. Ze kopen namelijk nieuwe thee wanneer hun voorraad bijna op is.

Oplossing

We wilden het zo laagdrempelig mogelijk maken om Frank about tea te proberen. Daarom is er een proefpakket met kleine verpakkingen ontwikkeld dat is leuk is om te kopen én te geven. Dit proefpakket hebben we via online campagnes (samen met de missie van Frank) onder de aandacht gebracht bij de doelgroep. Met een coupon als incentive voor een vervolgaankoop.

Zoals gezegd, koopt de doelgroep thee op haar eigen tijd. Daarom besloten we om in de opvolging via e-mail marketing niet direct te focussen op verkoop. Frank is een echt lifestyle merk. Daarom hebben we bi-weekly tips gegeven waarmee de doelgroep op andere manieren een positieve impact kon maken. Dat is hoe we van first-timers echte Franksters hebben gemaakt.

Gerelateerd werk

Don't be Shy, come say hi

UP